Suplementacja witamin i składników mineralnych

Zdrowa dieta powinna dostarczać nam odpowiednich ilości witamin oraz minerałów. Niestety, nie zawsze jesteśmy w stanie zaspokoić wszystkie potrzeby naszego organizmu, a suplementacja staje się niezbędna. Jakie minerały oraz witaminy są dla nas szczególnie ważne? Jak powinna wyglądać suplementacja?

Gdy suplementacja staje się niezbędna…

Nie zawsze nasza dieta jest w stanie zaspokoić wszystkie nasze potrzeby. Choroba, stres, zmęczenie lub brak czasu – oto czynniki, które bardzo często okazują się główną przyczyną powstawania niedoborów witamin i składników mineralnych. W takich sytuacjach sięganie po suplementy diety może się okazać najlepszym rozwiązaniem. Pamiętajmy jednak, że takie produkty trzeba wybierać i stosować z rozwagą. Nie zapominajmy też, że nawet najlepsze i najdroższe suplementy diety nie zastąpią nam zdrowych posiłków.

Suplementy diety: dla kogo mogą się okazać bezcennym wsparciem?

Palacze i ci, którzy wciąż żyją w biegu, osoby jedzące zbyt mało świeżych warzyw i owoców oraz ci, którzy muszą przyjmować sporo lekarstw – oto główni użytkownicy suplementów diety. Suplementacja jest też często bardzo ważna w przypadku przyszłych matek, kobiet po menopauzie oraz osób po sześćdziesiątce. Każdy z nas, przed kupieniem suplementu diety, powinien skonsultować się z lekarzem i ustalić, jakich witamin i minerałów brakuje w jego diecie. Jakie minerały oraz witaminy zawierają najpopularniejsze suplementy diety?

Jakie minerały są najważniejsze?

Wśród tych składników mineralnych, w przypadku których suplementacja bardzo często staje się niezwykle ważna, pojawia się m. in. żelazo. Ma ono podstawowe znaczenie w walce z anemią, jest też minerałem wyjątkowo ważnym dla młodych, miesiączkujących kobiet. Nasza dieta powinna nam dostarczać 10 – 12 mg tego minerału. Jeśli żelazo pojawia się w niej w mniejszych ilościach, niezbędna może się już okazać suplementacja. Równie ważny jest wapń, którego zbyt mała ilość w organizmie staje się przyczyną poważnego osłabienia kości. Minerał ten również jest niezwykle ważny dla kobiet, z tym że tu o uzupełnianie jego niedoborów powinny się zatroszczyć głównie kobiety w okresie menopauzy.
Chrom to kolejny minerał, którego niedobory mogą nam sprawić sporo problemów ze zdrowiem. Głównym skutkiem jego niedoborów są problemy związane z wytwarzaniem insuliny, która ma wyjątkowo duże znaczenie dla tych, którzy muszą kontrolować poziom cukru we krwi. Poważne skutki mogą mieć też niedobory tak ważnego minerału, jakim jest magnez. Składnik ten bierze udział w wielu procesach metabolicznych, zatem jego brak w diecie może się stać przyczyną wielu poważnych problemów ze zdrowiem. Wpływająca na stan naszego serca miedź oraz niezbędny dla zdrowej skóry i silnego układu odpornościowego cynk to kolejne składniki mineralne, których dieta nie zawsze jest nam w stanie dostarczyć w odpowiednich ilościach.

Bezcenne witaminy: które z nich najczęściej znajdują się w suplementach?

Suplementy diety zazwyczaj skupiają się na witaminach, których niedobory mają poważne konsekwencje dla naszych organizmów. Witaminy z grupy B zaliczają się do tych, w przypadku których suplementacja bardzo często okazuje się jedyną szansą na uniknięcie niedoborów. Witamina D z wiekiem również staje się substancją, w przypadku której suplementy diety okazują się bardzo ważnym wsparciem. Dla zdrowego serca bardzo ważna jest witamina E, w przypadku której trudno jest uzupełniać niedobory za pomocą zwykłych produktów spożywczych. W efekcie jest to jednak z tych witamin, w przypadku których suplementy diety stają się bardzo ważnym pomocnikiem dla każdego z nas.

Zdrowa dieta to dieta, która sama w sobie może zaspokoić wszystkie potrzeby naszego organizmu. Niestety dziś, zabiegani i zestresowani, nie zawsze jesteśmy w stanie tak zaplanować swe posiłki, by w codziennym menu znalazły się wszystkie witaminy i minerały tak bardzo ważne dla naszego zdrowia. Suplementacja może nam zatem pomóc, a jeśli odpowiednio dobierzemy suplementy diety, możemy uchronić się przed wieloma poważnymi problemami ze zdrowiem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *