Słodkości korzystne dla zdrowia. Jakie słodziki warto wybierać?

Naturalne słodziki to idealna propozycja dla tych, którzy chcą znaleźć zdrowszą alternatywę dla tak popularnego dodatku, jakim jest cukier rafinowany. Słodziki, które nie powstały w laboratoriach, lecz na podstawie naturalnych składników, mogą okazać się tu najlepszym rozwiązaniem. Jak słodzić, by cieszyć się zdrowiem? Oto kilka naturalnych słodzików, po które każdy z nas może sięgać bez obaw.

Miód: słodki smak zdrowia

Słodkie miody to idealne słodziki dla tych, którzy chcą odstawić na bok cukier rafinowany. To naturalny lek na wiele schorzeń, a jednocześnie – cenny dodatek do naszej codziennej diety. Miód to nie tylko słodycz, ale i wiele cennych witamin oraz minerałów. Korzystanie z nich to świetny sposób na dostarczenie do organizmu wielu cennych witamin z grupy B, witaminy C oraz E. Najlepszym rozwiązaniem jest sięganie po te miody, które są niepodgrzewane i niefiltrowane. To one są najzdrowsze, dzięki czemu nasza dieta stanie się znacznie bardziej wartościowa.

Syrop klonowy: indiański odpowiednik miodu

O ile w Europie od wieków cenionym słodzikiem był miód, to na terenie Ameryki Północnej prym wiódł syrop klonowy. Produkowany dawniej przez Indian, do dziś cieszy się w tej części świata ogromną popularnością. Zarówno syrop klonowy, jak i powstający z niego cukier, są źródłem wielu cennych witamin i minerałów. Wprawdzie ilość minerałów w takim syropie uzależniona jest od miejsca, z którego pochodzą klony, jednak i tak każdy gatunek takiego syropu jest znacznie zdrowszym dodatkiem niż cukier rafinowany lub sztuczne słodziki.

Melasa: słodzik i lek w jednym

To kolejny słodzik, który pozwala nam cieszyć się słodkim smakiem i zdrowiem jednocześnie. Melasa powstaje w trakcie rafinacji cukru trzcinowego, a dzięki swym właściwościom już w XVIII wieku była wykorzystywana jako naturalny lek na wiele przypadłości. Wiadomo, że melasa pomaga w produkcji serotoniny, dzięki czemu z jednej strony poprawia się nasz nastrój, z drugiej – maleje nasza chęć na słodycze. Najlepiej sprawdza się ona jako dodatek do ciast oraz pełnoziarnistego pieczywa, gdyż jej mocny, charakterystyczny smak idealnie pasuje do takich właśnie przysmaków. Ze względu na zdrowie, wyborem najlepszym będzie ciemna melasa. To ona zawiera sporo cynku, miedzi, potasu, chromu oraz witamin z grupy B.

Stewia: niezwykła roślina

Ten naturalny słodzik to jedna z ciekawszych roślin, z którymi można się spotkać na terenie Ameryki Łacińskiej. Już przed wiekami służyła ona mieszkańcom Ameryki Południowej jako naturalny i zdrowy cukier. Dziś sprawdza się zarówno jako słodzik dodawany do tradycyjnych potraw, jak i jako dodatek do napojów lub sosów. Co ciekawe, ten słodzik może wspomagać odchudzanie, jest też pomocny w walce z atakującymi nasze organizmy bakteriami.

Owocowe słodkości

Cukier daktylowy, skoncentrowane soki owocowe oraz świeże (lub suszone) owoce – oto kolejna propozycja dla miłośników słodkich przekąsek. Z takich łakoci można korzystać bez ograniczeń, ciesząc się ich smakiem oraz znaczną wartością odżywczą.

Wbrew pozorom cukier rafinowany nie jest jedyną propozycją dla łasuchów. Dzięki tym słodzikom, które powstają w naturalny sposób, każdy z nas może cieszyć się słodkimi przysmakami, nie narażając tym samym swego zdrowia na szwank.

One thought on “Słodkości korzystne dla zdrowia. Jakie słodziki warto wybierać?

  1. Dla mnie najlepszym rozwiązaniem jest miód. Nawet pierwsze skojarzenie zamiennika cukru to własnie „małe co nieco” :). Nigdy nie byłam przekonana do sztucznych słodzików i nigdy ich nie stosowałam. Ten artykuł skłonił mnie jednak, żeby wypróbować stewie :).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *